Maria Lătărețu-

Maria Lataretu a vazut lumina zilei pe 1911-11-07 capace lui Ioan de familie Bălceşti, Gorj valley.There Gilort, teren situat intre Olt si Jiu, spune că vocea umană este un adevarat miracol, oferindu-modulaţii surprinzătoare şi cântând superba de păsări. Acolo au ajuns celebru aripi Mare cântec popular românesc.

Iată primele melodii a învăţat de la mama ei, Maria, în calitate de Novaci, culicul familie – muzicieni celebru în valea Gilortului. În 1923, la vârsta de 12 ani este gasit in formatie de muzica populara a Gilca Ionice Novaci, apoi Târgu Jiu, în Taraf frate, Ionita. Ei bine, nu sa transformat 16 ani atunci când solistul principal al formatie de muzica populara este Tica Lataretu, lăutar şi cântăreaţă Lelesti, un sat nu departe de la Targu Jiu lautar tinere. a devenit un sot, cantaretul este acum cunoscut sub numele de Maria Lataretu . Timp de zece ani rătăcitor din sat în sat, la nunti si petreceri, chiar până la Izverna Mehedintiului de frontieră în Banat Maria Lataretu. acum este cunoscut în întreaga Oltenia. O căutare şi vin să înveţe din acesta gorjence cântăreţi tinerii să înceapă să crească.
În 1937 Constantin Brailoiu aduce la Bucuresti, pentru înregistrările din Arhiva Societăţii de muzică populară. Primul printuri sunt realizate pe cilindrul fonograf, apoi înregistraţi “Columbia” Imprimare în mod repetat să înregistreze şi să joace de multe ori microfon de radio, si faima ei călătoreşte în întreaga ţară. şi peste. Din începe acum la profil cele mai importante etape din viaţa sa – şi consacrarea în calitate de reprezentant acantecului români singer.Llataretu Maria populara spune despre ea:

“Când am deschis ochii spre lume, am o casă mică şi săracă, cu doua camere …. Dar acum exista gradina mea nu pot uita. Lui gard-rotunde cu Stobi ţesute cu crengi de copaci si gradina avut o mulţime de trandafiri , nalba, garoafe, păducelul şi-o tufă de liliac. pot să spun că a fost probabil cea mai frumoasă grădină Balcesti. “

Maria Lătăreţu melodii trecut graniţele româneşti Ea invitaţii onorat concertul de la vecinii ţării. Cu cele din Egipt şi Siria.
Primul solist al Orchestrei numit “Barbu Lautaru” Institutul de Folclor, Maria Lătăreţu a devenit tot mai cunoscută. Curând vocea lui a venit din străinătate, ceea ce oferă apărut pentru a efectua în străinătate. Polonia, Cehoslovacia, fosta Uniune Sovietica, Egipt, Siria, Elveţia, Turcia, Ungaria, Grecia, Bulgaria şi Iugoslavia sunt ţări care au invitat şi a primit-o cu sali de plin. Imaginaţi-vă oameni care vin să vadă şi să audă cântând: “De ce nu te nsori Gheorghita?”, “ciocârlia Lie”, flăcăul Roger, Radu ” , “Sanie cu zurgalai”, “Au plecat olteni la coasa” si multe, multe alte melodii. Un alt limbaj pentru ei, dar această barieră este rupt, deoarece Maria a reuşit să transmită o mulţime de emoţie Cartea Maria. Lătăreţu, Privighetoarea nepereche “, scrisă de John si Dorin Brozba Lătăreţu conţine informaţii despre concerte şi în străinătate pentru un an, Maria a avut un contract cu restaurant bucate Lătăreţu români “Dunărea” din Rusia.. “Balşoi are o serie de mai multe ori. Aici a fost o şansă de a cunoaşte marelui compozitor de balet “Spartacus, Aram Haciaturian. El a spus Maria într-o seară că textul de afişare pentru” Dunărea “ar trebui schimbat” În principiu, nu este scris.: “Această seară cantităţi mari Lătăreţu”, dar “Tonight Regina juca piesa români”. În Egipt, Siria şi Iordania, ţări cu o altă cultură şi mentalitate, sa bucurat de un succes răsunător, primind titlul de “Printesa” sau “Regina song.Professor român Mihail Pop, la o conferinţă pe teme folclorice, a fost surprins să afle că Maria Lătăreţu de la Stockholm a solicitat Piesa a fost foarte lung patriarhal, Olten, vechi, arhaic, “m-am uitat la est, examinate şi clasificate ca fiind cele mai frumoase din lume unul.

A fost un interpret popular de muzica populara romaneasca, cu un repertoriu de folclorul românesc şi marcată de o activitate concertistică bogata români melodie. Dăruire populare sunt dovada inregistrarile sale numeroase şi de radio şi televiziune şi album numeroase, cu o expresie specifice poate fi observat în. Lui repertoriu propriu, a impresionat mulţi români, câştigând mulţi fani.

Unele cântece sunt încă reprezentative pentru Maria Lătăreţu probe de lucru face pentru a promova cântec popular Oltenia:
· Au început să coase olteni
· Cireşu, frunze rare
· Gilort valea fluxurilor
Jos în vale · ivoare
Las cantecele meu ·

“Privighetoarea Gorj, Olt şi Jiu, cantareata Maria Lataretu frumusete s-au adunat in cantecele sale, bucuriile şi dorinţele terenuri oltean El a murit pe scena care au slujit cu credinţă şi devotament.. Inima ei a încetat să bată încă încetat atunci când aplauzele publicului si ovatii. Acesta a fost in septembrie 28, 1972, română, Casa de Cultura, jud. Botosani.

În 1972, Maria Lătăreţu a început un turneu în întreaga ţară. Ea a murit în timpul unei co

ncert în satul românesc (jud. Botosani), din cauza unui accident vascular cerebral.
“Când am deschis ochii spre lume, m-am trezit într-o cutie mică şi săracă, cu două rooms.Now acolo … Dar grădina mea, eu nu pot uita. Au runda gard Stobi împletesc cu crengi de copaci, şi a avut o mulţime de trandafiri de gradina, nalba, garoafe, Hawthorn si Bush liliac pot. spune că a fost, probabil, cea mai frumoasă grădină Balcesti. “-Maria Lătăreţu.

În 1972, Maria Lătăreţu a început un turneu în întreaga ţară. Ea a murit în timpul unui concert în satul românesc (jud. Botosani), din cauza unui accident vascular cerebral

Maria Lataretu a murit cântând pe scena si public dupa ce a declarat ultima melodie a jucat a fost “las cântecele mele” Se presupune că ea ştia că va muri pe scena aia..

Vizite de oameni aproape Nightingale:
1.Marioara Murarescu a spus:-Long cântec Oltenia, jefuitor de cântece, dansuri şi mai ales sârb sârb celebru oltean, poarta melodii Maria Lataretu, cu dor şi le iubesc, pădurea şi florile. De ce nu le place Poate,? Pentru a le asculta, vom găsi ne în ele, cu bucurie, cu dor nostru ..

2.Maria Ciobanu a declarat: – “Am invatat de la două şcoli – o parte a Gilort şi dincolo de alte Gilort, Maria Lataretu scoala. Pot spune cu adevărat că profesorul meu de muzica a fost Maria Lataretu. A fost o plăcere de nedescris pentru a vedea cântând ei nu, numai ochii nuantand anticipativ, dar cu toate expresiile faciale ale sufletului meandre creaţiile sale, de la cele simple la cele mai subtile.
M-am luptat toată viaţa să fie succesori demni Acesta a fost îndemnul profesorului meu N-am plecat de la drumuri Gorj.. Am ales să păstreze o apreciere şi recunoştinţă.

Cornescu 3.maria a spus: – “nobleţea şi generozitatea inimii cantate pe melodii el a creat cu o usurinta rar Maria Lataretu nu au fost fantezie produs, dar fiind propria lui de exclamare, dominată de o nelinişte insatiabila Ziua Recunostintei o nostalgie. Fiecare piesa stabilit cu ea, a fost de mai sus toate o confidenta, o mărturisire pe care le vedea, şi a stârnit adâncimi de inima lui, că chin şi încântare, regretă şi aspiraţiile ca ea a trăit şi dacă vremea sau moda poate depasi melodii Maria Lataretu., dar în tradiţia which s-au imprimat pentru totdeauna , este că ele nu pot fi niciodată uitate. “

Apostol 4.maria a spus: – “mic am iubit Maria Lataretu melodii A fost pentru mine întotdeauna un exemplu de trai şi de exemplu.. Am încercat să-i urmeze exemplul şi în repertoriul său vast de melodii pe care am ales să ne amintim de ce cantaretul wasgreat Maria LATARETU “

Amintiţi-vă draga mea Marie (MAI TI Minte MAI Draga Marie)

Amintiţi-vă draga mea Marie
Când coapte, strugurii nu au fost de viaţă
Şi erai mic Mariuta
Néni el nu a putut da gura ei.

Când el a fost ondulate trage
Erau mici şi ambalate
Ai fost babuşcă maramă
Mirosea a flori de primăvară.

Arati asa ca am luat basma
Pentru a vedea ce ti se potriveste, fără a fi
Şi te las să inapoi coadele
Stii fata departe.

Nu cred că am uitat fratele meu c
Ai fost frumoase şi au fost ‘înalt
Şi am adus apă pentru a Gilot
Da ‘nu ştiu pe fratele său note
Am albit cămaşă
Nu am ştiut să-ţi dea gura la tine.

Joaca-n poiană dans – Maria Lataretu, dans (Joaca hora-n Poienita – Maria Lataretu)

Ceea ce a fost audiat în fratele mai, joacă de dans-n poiană,
Să fratele şi noi la joc, să nu ne deloc.
Hai frate şi 2 noiembrie, pentru a juca ca si noi.
Dans de a juca acolo, să ne nu la toate.

Tu-i dea bătăi de dans, şi niciodată lăsat-o să se-nmoaie!
Şi stânga şi la dreapta, nu da drumul fata!
Hop, a, e consilier al doilea rând, un aide are trei bate pentru a da!
Hop, a, e consilier al doilea rând, un aide are trei bate pentru a da, hei, hei, hei …
Şa, şa, şa, auuuuu, şa, şa, şa, uua …

Nu lăsaţi să se rupă de dans, şi să joace împotriva unui sărut,
Sărut-o de două ori, c-tricou are flori.
Facuta cu mîna, să-l joace mai bine, Matei.
Matei are un bun şi mai striga ca noi.
Am auzit o, am auzit doi, am auzit ca 49?
jucători sârbi ca Gorj-up pentru a auzi în Dolj!
Serbia vrea să meargă în Oltenia pustietate!
Hop, a, e consilier al doilea rând, un aide are trei bate pentru a da!
Hop, a, e consilier al doilea rând, un aide are trei bate pentru a da, hei, hei, hei …
Şa, şa, şa, auuuuu, şa, şa, şa, uua …

Tags: , , , , , , , , , , ,

2 Responses to “Maria Lătărețu-”

  1. Cristi Says:

    O artista extraordinara….Mi-a placut intotdeauna muzica ei.O zi minunata !:)

  2. Argumentul ”Foame” « World of Solitaire's Blog Says:

    […] foamea minţii va lucra şi-i va  lumina asupra rosturilor existenţiale naţionale ale agriculturii noastre, determinându-i să-şi conştientizeze incapacitatea politică şi administrativă de a […]

Leave a Reply

